Yleiset ehdot
X-One on markkinapaikka. Näitä sopimusehtoja sovelletaan X-One:n ja sen asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa. X-One:n välittämien tuotteiden osalta sovelletaan myös kyseisen palveluntarjoajan määrittelemiä sopimusehtoja. X-One:lla on oikeus päivittää näitä sopimusehtoja ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja.
X-One ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on X-One:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. X-One on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle ylivoimaisesta esteestä viivytyksettä.
Asiakas ja tietosuoja
X-One toivottaa tervetulleeksi kaikki yksityis- ja yritysasiakkaat. Kauppasuhteessa noudatetaan soveltuvaa Suomen ja EU:n lainsäädäntöä kuluttajakaupan, markkinoinnin ja mainonnan osalta. Yritysasiakkaiden ja X-One:n välisessä kauppasopimuksessa noudatetaan ensisijaisesti näitä sopimusehtoja ja muilta osin Suomen kauppalakia.
Asiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät kuluttaja-asiakkaalta vähintään nimen, osoitteen ja puhelinnumeron sekä mahdollisesti sähköpostiosoitteen. Yritysasiakkailta vaadittavat tiedot ovat yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero ja sähköposti sekä y-tunnus, postiosoite, puhelinnumero tai –numerot ja tarvittaessa laskutusosoite.
Asiakkaiden tiedot on tallennettu X-One:n asiakasrekisteriin, jossa olevia tietoja käytetään asiakassuhteen ylläpitämiseen. X-One:llä ja sen kanssa samaan konserniin kuuluvilla yhtiöillä on lisäksi oikeus käsitellä ja luovuttaa rekisterissä olevia tietoja perusteltuja käyttötarkoituksia (kuten suoramarkkinointia) varten henkilötietolain (523/99) mukaisesti. Asiakas voi kieltää tietojensa käytön ja käsittelyn markkinointitarkoituksiin ja tarkistaa itseään koskevat tiedot ottamalla yhteyttä X-One:n asiakaspalveluun.
Hinnasto
Hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät kuljetusta ellei toisin ole mainittu. Jos hinnastossa on selviä hintavirheitä, tuotetta ei myydä selvästi alempaan hintaan, jos voidaan olettaa asiakkaan ymmärtäneen virheen olemassaolo.
Tarkastamme hinnat aina käsittelyhetkellä. Hinnan laskiessa korjaamme hinnat asiakkaan avoimeen tilaukseen. Toisaalta, jos tuotteen hinta nousee ennen tilauksen lähetystä, toimitamme ne alkuperäisellä hinnalla.
Toimittaminen
X-One tarjoaa kattavan kuljetusvalikoiman. Lisätietoa toimitusmuodoista ja niiden palvelusisällöstä voit lukea verkkosivuiltamme.X-One:n ostoskori huomioi kuljetustarjoukset automaattisesti. Yksittäisen tilauksen tuotteet voidaan toimittaa useammassa lähetyksessä.
Valmiin tilauksen käsittely pyritään tekemään 48 tunnin sisällä sen vastaanottamisesta. Valmiilla tilauksella tarkoitetaan tilausta, jonka kaikki tuotteet ovat varastossamme ja varattuina tilaukseen, sekä tilauksen maksutapa on hyväksytty.
Asiakas vastaa antamiensa toimitustietojen paikkansa pitävyydestä. Jos X-One vastaanottaa lähetyksen, jota on yritetty toimittaa väärään osoitteeseen, toimitusaikaa ei ole sovittu Postin kanssa tai joka on muuten jätetty noutamatta, tulee asiakkaan itse maksaa tilauksen uudelleenlähetyksen postikulut + käsittelymasku. Edellä mainituissa tilanteissa veloitetaan asiakkaalta 10 euron käsittelymaksu. Lisäksi asiakkaan tulee olla itse yhteydessä X-One:en tässä tapauksessa.
Maksaminen
Ajankohtaiset tiedot maksutavoista löytyvät X-One-sivuilta.
Palauttaminen
X-One tarjoaa asiakkailleen 30 päivän palautusmahdollisuuden tuotteen saamisesta laskien, tämän jälkeisiä palautuksia ei hyväksytä. Asiakkaan on kustannettava itse postituskustannukset, jotka ovat 6€ ja tämä veloitetaan asiakkaalta rahojen palautuksen yhteydessä. X-One antaa asiakkaalleen palautukseen liittyvät ohjeet, mutta jos asiakas ei ole tehnyt palautusta ohjeiden mukaisesti, hän on itse siitä vastuussa.
Pyydämme sinua säilyttämään kaikki asiakaspalautukseen liittyvät dokumentit huolellisesti, kunnes olet saanut tiedon palautuksen vastaanottamisesta X-One:lta. Palautettavat tuotteet tulee pakata huolellisesti ja niiden tulee olla alkuperäisissä pakkauksissa ja samassa kunnossa. Mikäli näin ei ole, X-One:lla on oikeus periä tuotteen hinnasta 50% + palautusmaksu.
Asiakkaan tulee olla yhteydessä palautukseen liittyen X-One asiakaspalveluun osoitteessa: contact@x-one.fi. Jos X-One hyväksyy palautuksen, asiakkaalle lähetetään palautusohjeet pikimmiten.
Reklamaatio
Asiakas on velvollinen esittämään ostotodistuksen, kuitin tai muun todistuksen ostopaikasta ja –ajankohdasta palautuksen yhteydessä tai reklamoidessaan tavaran virheestä.
X-One pidättää oikeuden periä kuitin etsinnän aiheuttamat kustannukset ostajalta.
Reklamaatiotapauksissa pyydämme olemaan välittömästi paketin saavuttua yhteydessä asiakaspalveluumme.
Reklamaatiot käsitellään ainoastaan kirjallisesti. Verkkosivulla on mahdollisuus jättää asiakaspalautetta.
Erimielisyyksien ratkaiseminen ja oikeuspaikka: Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).
Asiamieskuluja ei korvata, koska Kuluttajaneuvonta ja kuluttajariitalautakunta tarjoaa veloituksetta apua erimielisyyksien ratkaisemiseen.